Ansökan om ersättning enligt resegarantilagen

  1. 1. Resan du köpte
  2. 2. Varför inte genomförd
  3. 3. Betalning och ersättningskrav
  4. 4. Ladda upp filer
  5. 5. Kontaktuppgifter och medresenärer
  6. 6. Bankuppgifter
  7. 7. Intyga dina uppgifter
  8. 8. Förhandsgranska
  9. 9. Signera
  10. 10. Skicka in

Denna e-tjänst har 10 steg och kräver e-legitimation för inloggning och signering.

     Innan du börjar fylla i e-tjänsten:

 

     Försäkra dig om

     •  att du har kvitton, kontoutdrag, resehandlingar och övriga dokument som pdf:er

     •  att det inte gått längre tid än tre månader från det att det stod klart att en del av din resa inte kunde genomföras av reseaktören

     •  att du har en e-postadress dit vi kan skicka bekräftelse

 

     För närvarande fungerar inte e-tjänsten i Iphone och Mac.

      

     För att kunna använda e-tjänsten behöver du ett svenskt bank-id. Om du inte har det ber vi dig gå till den här sidan och välja vår blankett istället

     https://www.kammarkollegiet.se/4.1aed528f167c6b106dc6fcd2.html


     Du loggar in i e-tjänsten längre ner på sidan, scrolla.